Hotel Mozaïc, Den Haag

In 2008 opende Hotel Mozaïc in Den Haag haar deuren. Alexandra heeft de marketing en pr verzorgd rond de opening. Via haar netwerk heeft zij het hotel in binnen- en buitenland succesvol op de kaart gezet, zowel bij consumenten als op de zakelijke markt.

Communicatie en pr
Voor en in de eerste fase na de opening heeft Alexandra de communicatie en pr verricht. Zo heeft zij een persbericht geschreven en nagebeld en alle communicatie naar gasten verricht. Met het samenstellen van (internationale) arrangementen genereerde zij gratis publiciteit voor het hotel. Ook heeft zij een standaardopzet gemaakt voor hotelcorrespondentie.

VerkoopDankzij haar kennis van de branche en contacten met onder meer ambassades en andere internationale organisaties kon Alexandra regionale contracten met grootzakelijke afnemers afsluiten. Ook verzorgde zij rondleidingen voor zakelijke prospects.

Training
Na aanmelding van Hotel Mozaïc bij ‘third party sites’ en het voeren van contractonderhandelingen droeg Alexandra deze werkzaamheden over aan een medewerker binnen het hotel. Het management van het hotel heeft zij ook ondersteund en getraind op het gebied van sales en revenue management. Hierdoor heeft het management zelf inzicht gekregen in welke bezettingsgraad op bepaalde dagen nodig is om de hoogste omzet te realiseren.