Over Alexandra

Zij heeft haar sporen verdiend in de gastvrijheidsbranche, waar de klant centraal staat. Is ervaren in marketing, verkoop en communicatie voor diverse organisaties. Heeft een netwerk waar u van profiteert. Is sterk in strategie, maar staat net zo goed met de voeten in de klei.

Vertaalslag
Alexandra: “Uitgangspunt in de gastvrijheidsbranche is altijd: ‘ja’. Het belangrijkste in deze business is de gast, de klant, met zijn wensen. Je verplaatsen in deze klant, praten in zijn taal, jouw aanbod naar zijn wensen vertalen: die basisinstelling is waardevol voor alle dienstverlenende bedrijven. Dat zie je ook terug in de klanten voor wie ik werk: van groot tot klein, in uiteenlopende branches. Ik help hen om die vertaalslag van aanbod naar klanten te maken. Dat is dus een heel andere benadering dan primair iets willen verkopen, om daarna te bedenken dat daarvoor klanten nodig zijn.”

Strategie en uitvoering
“Vooral bedrijven in het mkb ondersteun ik op alle niveaus. Ik geef advies op strategisch niveau, maar pak net zo makkelijk zelf een stuk uitvoering op. Als er een brochure moet worden gemaakt, schrijf ik bijvoorbeeld zelf teksten, regel ik een fotograaf of maak foto’s, en begeleid het drukproces.”

Verkoop in gastvrijheidsbranche
“Bedrijven in de gastvrijheidsbranche kan ik ook gericht ondersteunen bij strategie en uitvoering van verkooptrajecten. Als sales- en marketingmanager bij onder meer het Carlton Beach Hotel heb ik een uitgebreid netwerk opgebouwd. Daardoor kan ik voor mijn klanten snel de juiste ingangen vinden. Door mijn ervaring als docent op de Hogeschool voor Hospitality en Toerisme en andere managementervaringen kan ik de kennis ook goed overdragen op medewerkers zelf.”

Snel een frisse blik
“Mijn aanpak is no nonsense, maar wel met gevoel. De persoonlijke band die ik met klanten opbouw, is mijn kracht. Van daaruit geef ik open en eerlijk aan hoe ik de business en de vraagstukken van klanten zie, en welke ideeën ik daarover heb. Ik verdiep me in korte tijd in nieuwe vakgebieden en bouw snel contacten op. Tegelijkertijd bekijk ik zaken wat meer van afstand. Dat geeft net die frisse blik en benadering die een bedrijf op dat moment nodig heeft.”

Linkedin: bekijk mijn profiel